Dovolte mi pozvat Vás na honosný maškarní bál, jejž pořádám na svém hradě. Prosím, připojte se ke mně a mým přátelům, bude to nezapomenutelný zážitek.
- Zvíře
Maškarní bálje dětská dedukční hra, ve které musí hráči, aby uspěli, předvést také určitou míru blafování. Hru lze hrát ve dvou režimech: základním (tzv.chasnický bál) a pokročilém (tzv.magický bál).
Příprava hry:
Bálu se může zúčastnit až 8 pohádkových postav: Zvíře, Královna macecha, Červená Karkulka, Zlý vlk, Jeníček, Popelka, Šípková Růženka a Rumplcimprcampr. Každá postava jeden předmětmilujea jednoho předmětu sebojí. Hraje se na tři kola a cílem každého hráče je mít na konci hry nejvícerůží, které představují vítězné body. Před hrou si každý hráč zvolí barvu svýchžetonů důkazů.
Průběh hry („Chasnický bál“):
Vkaždém kole si hráč nejprve náhodně vylosuje jednu zosmi pohádkových postav, jejíž identitu se snaží udržet co nejdéle vtajnosti. Zároveň si musí zúvodní nabídky vybrat jeden předmět, který položí před sebe na stůl lícem nahoru. To je jeho tzv.sbírka. Poté hráči postupně provádějí své tahy tak dlouho, dokud kolo neskončí. Tah hráče je jednoduchý a skládá se ze dvou kroků:
- Tažení dvou karet předmětů (povinné):Hráč nejprve vytáhne jednu kartu zbalíčku předmětů a rozhodne se, jestli si ji nechá (zařadí si ji lícem nahoru do své sbírky), nebo ji předá do sbírky kterémukoliv protihráči. Potom vytáhne druhou kartu a stou musí udělat pravý opak – pokud si první kartu ponechal, musí dát druhou některému protihráči, a naopak.
- Provedení jedné akce (nepovinné):Vkaždém kole jsou kdispozici tři akce. Jedna je pro všechna kola stejná („Vím, kdo jste“ – hráč tipuje identitu některého z protihráčů), ostatní dvě se pro každé kolo vylosují zbalíčku akcí (jejich efekt je srozumitelně popsán na kartě). Pokud chce akci zahrát, musí hráč zaplatit – odhodit ze své sbírky dvě stejné karty předmětu. Pokud je nemá, nemůže akci provést.
Pokud se ve sbírce hráče jakýmkoliv způsobem ocitnoudva stejné předmětya jeho postava se jichbojí, je odhalena identita hráčovy postavy a on dál pokračuje jakoodhalenýhráč. Protihráč, který odhalení způsobil, získá1 růži. Pokud se jich postavanebojí, položí hráč svůj žeton důkazu na hrací desku na postavu, která se tohoto předmětu bojí, aby tím ukázal, že on tou postavou není.
Pokud se ve sbírce hráče jakýmkoliv způsobem ocitnoutři stejné předmětya jeho postava jemiluje, hráč odkryje svoji kartu postavy, okamžitěvyhrává toto koloa vezme si příslušnou odměnu. Pokud je postava nemiluje, položí svůj žeton důkazu na hrací desku jako v předchozím případě.
Dokud není známa identita hráče, je považován zamaskovaného. Pouze maskovaný hráč může být vítězem kola. Jakmile je hráčodhalen, pokračuje ve hře ve speciálním režimu a stále se může snažit odhalovat identitu ostatních hráčů (za což získá růže).
Kolo končí vítězstvím hráče, který jako první nasbírá tři předměty, které jeho postava miluje, nebo zůstal ve hře jako poslední maskovaný hráč. Vítěz kola získá odměnu – (1/3/5 růží v 1./2./3. kole). Po skončení prvního a druhého kola se všechny karty vrátí do svých balíčků, znovu se zamíchají a rozdají se nové karty pro další kolo.
Konec hry:
Hra končí na konci kola, v němž některý hráč nasbíral alespoň 10 růží, nebo na konci třetího kola. Celkovým vítězem hry se stává hráč s nejvíce růžemi.
Pokročilý režim(„Magický bál“) přináší do hry některé pokročilé prvky:
- Šperkovnice:Každý hráč začíná každé kolo s jednímžetonem šperkovnice. Ten slouží jako žolík místo karty předmětu při placení za akci. Pokud hráči zůstane do konce kola, získá za něj 1 růži.
- Dovednosti:Ve druhém a třetím kole hry mohou hráči získatkarty dovedností, které přinášejí výhodu, srozumitelně popsanou na kartě.
- Sázky:Pokud je hráč odhalen, může si vsadit na to, která postava dané kolo vyhraje. Pokud je jeho tip úspěšný, získá stejný počet růží jako vítěz.
- Speciální akce „Nikomu ani muk!“:Umožňuje hráči získat jednu další kartusázky. Tuto akci může hráč provádět i opakovaně a může tak získat více karet sázek (i na vlastní postavu).
Hru je možné hrát i ve dvou hráčích podle mírně upravených pravidel.