O nás
Představení a historie značky TREK
Společnost Trek Bicycle Corporation se sídlem ve Waterloo, Wiscnosin je celosvětovým lídrem v designu a výrobě jízdních kol. Touha Treku po inovaci, kvalitě a výkonu dovedla technologii od původních ručně vyráběných cestovních ocelových rámů z roku 1976 až po revoluční OCLV Carbon, který byl poprvé představen v roce 1992. Trek se těší z bohaté historie plné úspěchů v profesionální cyklistice včetně nejznámějších světových podniků, jako jsou Tour de France a Giro d’Italita. Dnes nabízí širokou škálu jízdních kol a komponentů pod značkami Trek, Gary Fisher, Bontrager a Klein. Trek pokračuje v hledání nových cest a přináší radost a požitek všem cyklistům.
Tým vědců se věnuje jedinému úkolu – navrhování a vylepšování kol a zdokonalování technologií. Náročná testování nových produktů probíhají na vlastních zkušebních dráhách a v aerodynamickém tunelu v San Diegu. Zatímco některé produkty nikdy nespatří světlo světa, jiné naleznou využití ve freeride parku Whistler a další budou tvořit historii na Tour de France.
OCLV Carbon
Označení OCLV je zkratka pro Optimum Compaction, Low Void, což znamená optimální kompaktnost a minimum dutin. Je to unikátní patentovaná metoda zpracování karbonu a výroby karbonových rámů a komponentů.
Pří výrobě OCLV Carbonu je karbonový polotovar vystaven přesné teploťě a tlaku, aby se různě směřované vrstvy karbonového vlákna důkladně stlačily. Takto se dosáhne optimálního poměru vlákna a pryskyřice a dosáhne se tak požadovaných vlastností - maximální tuhosti a odolnosti a minimální hmotnosti.
Trek v letech:
1976 - TREK začíná s výrobou ocelových kol ve staré stodole ve Waterloo, Wisconsin v počtu pěti zaměstnanců.
1983 - Počátky budoucích vítězství - TREK začíná sponzorovat první závodní tým. Úspěch našich prvních horských kol.
1985 - Hliníkové rámy svařované firmou TREK posouvají nároky kladené na silniční kola.
1986 - Jako jeden z prvních představuje TREK karbonové silniční kolo.
1990 - Trekingová, crossová a dětská kola se stávají neoddělitelnou součástí nabídky.
1992 - Do světa vyjíždí nejlehčí silniční rám z TREKem patentovaného materiálu OCLV Carbon.
1993 - Model 8900 - první celoodpružené kolo TREK, které přináší jedinečné zážitky v terénu.
1996 - Spojení horského kola TREK a limitované série Volkswagen Jetta TREK. Silniční tým Saturn a ženský mountainbikový tým EVIAN začínají jezdit na kolech TREK.
1998 - TREK se chopil šance v době, kdy nikdo další ještě neměl důvěru v Lance Armstronga a nový tým USPS.
1999 - Lance se po překonání rakoviny vrací k závodění a získává první vítězství na Tour de France na sériově vyráběném kole 5500 OCLV Carbon. TREK přichází s kategorií kol WSD (Women Specific Design) plně odpovídající potřebám a nárokům žen. Travis Brown se stává vítězem NORBA XC a kvalifikuje se na olympijské hry do Sydney.
2000 - Lance startuje na Tour de France jako obhájce a to je pro něj ještě větší výzvou. TREK pro něj připravuje dvě novinky. Tou první je vrchařský speciál – silniční kolo 5900 USPS Team Superlight z materiálu OCLV 110 Carbon. Tím druhým je časovkářský speciál USPS Team Time Trial z materiálu OCLV Honeycomb. I tato kola mu pomáhají při zisku druhého žlutého dresu. Wade Bootes se stává vítězem dual slalomu ve Světovém poháru a vítězem severoamerického poháru NORBA (National Off-Road Bicycle Association) na kole TREK.
2001 - Třetí vítězství Lance Armstronga na Tour de France, kdy při slavném stoupání na Alpe d'Huez deklasuje všechny soupeře. Vstup celoodpružených modelů TREK Fuel na trh. Project One (http://projectone.trekbikes.com) začíná měnit cyklistické sny ve skutečnost.
2002 - Lance je prvním Američanem, který vítězí po čtvrté na Tour de France. Roland Green na kole Fuel získává druhé vítězství ve Světovém poháru a titul mistra světa. Tim DeBoom vítězí na Ironman Triathlon World Championship na časovkářském speciálu Team Trial. Nová řada MTB full suspension kol s 5" zdvihem - TREK Liquid.
2003 - Představení nového silničního modelu Madone 5.9 při Lancově jízdě ke pátém vítězství na Tour. Jméno Madone získalo podle kopce v jižní Francii, kde Lance pravidelně trénoval na začátku sezóny. Sue Haywood se stává vítězskou NORBA short-track XC.
2004 - Lance Armstrong je nepřekonatelný v Alpách i Pyrenejích a získává rekordní šesté vítězství v řadě na Tour de France. To celé na jediném modelu kola - Madone SL, který je dost rychlý na rovinách i dost lehký do hor. Nová koncepce celoodpružených kol se 7" zdvihem - řada Session.
2005 – Lance Armstrong se loučí jako sedminásobný vítěz Tour de France s profesionální kariérou. TREK mu na to připravuje lahůdku v podobě prototypu Madone SSLx z materiálu OCLV Boron. Nově jsou také představena aerodynamická kola Bontrager Aeolus.