Novinky

POHLED ZPĚT

za Českými poháry TECHNISERV CUP a ŠKODA CUP v silniční cyklisti 2021 z pohledu organizátora YOGI Racing Ostrava a SSK Vítkovice v jedné osobě, bez ekonomického pohledu, které zabezpečuje SSK Vítkovice.

Byl jsem překvapen a s pobavením jsem si přečetl článek z Czech cycling magazíne od pana Matějky, který kritizuje ČSC, že nic marketinkového nedělá na straně jedné a straně druhé jsme vyfasovali od něj dostatečnou a nedostatečnou za nějaký marketing.

Řečeno skepticky, tak jsme propadli a z toho plyne, že neumíme ČP propagovat a prodat, protože jsme blbci na marketing. Nevím co to je marketink v silniční cyklistice, ale vím, že to jsou další finanční prostředky směrem k propagaci a inzerci, zkrátka jsou to další peníze, které budeme cpát do médií všeho druhu.

A hle, znovu článek pana Matějky, který hodnotí ČP, že zvoní hrana, protože důvod je jednoduchý, není z čeho pořadatelé závodu vybírat. Znovu jsme označeni jako užiteční idioti, kterým je z nedostatku pořadatelů, přidělen závod bez výběrového řízení, zřejmě s milosti ČSC.

Pan Matějka, soustavně informuje, o dění ve světové cyklistice a sem tam pořizuje pozitivní rozhovory o úspěšných klubech české cyklistiky ve svém magazínu, ale uniká mu realita, že cyklistických „normálních“ klubů orientovaných na silniční cyklistiku ubývá. Orientace je zaměřena na discipliny Horských kol na straně jedné a straně druhé, členové „normálních“ cyklistických klubů již nejsou ochotni se postavit s praporkem na křižovatku, řečeno zcela obecně.

Vše se začíná organizovat profesionálně, z jiných subjektů a na tyto subjekty musí být finanční prostředky. K tomu lze pouze dodat, že ČSC z vydolovaných finančních prostředků od státu přispívá na organizační a technické zabezpečení pohárových závodů a další finance musíme pracně ve formě suplik získávat od městského, či krajského zastupitelstva sami.

Můj problém, oproti starostem pana Matějky o ČP je účast závodníků elita a U23 námi organizovaného předposledního závodu. Je tomu jako ve zlém snu: na start se postaví 67 borců, do cíle dojede 20, když 12 v průběhu z kola sleze a 28 borců rozhodčí odvolají pro časový limit. Je to již třetím rokem, co se stejná situace odehrává jako přes kopírák. Na start prvního závodu se postaví přes dvě stě borců, dojede 104, druhý závod 176 a dojede 34 a třetí závod 106 a dojede 68. Následně jsme my ze zbytků a poslední je Mladá Boleslav s drobky, co zbylo z celé silniční cyklistiky.

V marketinku ani v organizátorech to nebude. Problém bude v motivaci borců „normálních“ cyklistických klubů, proč jezdit ČP silniční cyklistice, kde jde o výkonnostní propad mezi elitními týmy a zbytkem startovního pole, které sužuje délka přes sto a více km, protože nemají natrénováno.

Nevhodný bodovací systém, který znovu zvýhodňuje „trénované“a prohlubuje výkonnostní propad „netrénovaných“. Časové limity, jako totální nesmysl okopírovaný z profesionální cyklistiky, kde má své opodstatnění, ale v našich podmínkách, kdy se jedna o trosky pelotonu pohybující se po silnici, v současnosti slouží jako nástroj, že se nemusí snažit dojet do cíle. Nářky nebo kritika ze strany zbytku startovního pole na elitní týmy je zcela bezpředmětná, protože tyto týmy mají natrénováno a určují si svojí taktiku a je jim zcela lhostejné jestliže jedou sto nebo dvě stě kilometrů a na startovní čáře stojí 50 nebo 150 borců.

Pohled na konečnou bodovací tabulku je doslova direkt na bradu se zjištěním, že celý seriál odjeli pouze dva borci. Fluktuace je tak velká, že nestačí doplňování nováčky. V ročníku ČP 2020 z juniorů přešlo do nováčků 8 borců a v ročníku ČP 2021 již jen 4 borci a kolik přestoupí do ročníku ČP 2022?

Tak si budeme přát, že se nám cyklistická mládež rozjede, vytrvá a nebude utíkat z podporovaných mládežnických kategorií. To je téma na zcela nový článek. Jistě, nelze nařizovat, že ten, který má licenci ČSC musí startovat na ČP, ale musí se analyzovat, proč borci na ČP hází bobky, když se jde jen pět závodů v sezóně.

Zde nastává otázka, co dělá silniční komise při ČSC, jak hodnotí danou situaci, která se opakuje z roka na rok, jsou spokojeni, nebo tam jen sedí? Existuje nebo neexistuje statistika vydaných licenci, abychom věděli, kolik máme borců, v porovnání s účasti na závodech ČP? Mají kluby finanční prostředky pro své borce, k účasti na pět závodů? Je vůbec nějaké východisko, že zde působí SAC ČR s pěti ligami a s termíny svých seriálových závodů a borci nevidí důvod závodit v ČSC 

 

Nechci říci, že se na organizování ČP vykašleme, když nás to ještě baví, ale budeme hledat jak tento projet motivovat, rozšířit a zpřístupnit zahraničním cyklistům včetně borcům ze SAC ČR. Nebudu ČSC do ČP elity házet vidle, ale.... 

 

Televizní záznam ČT – Škoda Cup 2021 - Hrabyně https://www.ceskatelevize.cz/porady/14259959981-skoda-cup-2021/221471291094905/

 

Fotogalerie: http://www.memorialjv.cz/index.php?page=fotogalerie

 

POHLED ZPĚT
POHLED ZPĚT
POHLED ZPĚT
POHLED ZPĚT
POHLED ZPĚT
POHLED ZPĚT
POHLED ZPĚT
POHLED ZPĚT
POHLED ZPĚT

Nabídka služeb

Rychlý kontakt

YOGI CYKLO prodejna a servis
Nádražní 37
Ostrava 702 00
Telefon: 603 420 665
Email: yogi@yogi.cz
Zobrazit více
YOGI HRY prodejna
Nádražní 37
Ostrava 702 00
Telefon: 733 315 785
Email: hry@yogi.cz
Zobrazit více

Zapomenuté heslo
Zboží k porovnání:0ks
Nahrávám